Про ксенон

Головна  /   Прес-центр  /   Про ксенон

Ксенонове світло – це якісно новий рівень автомобільного головного світла. Світловий потік, який, створюється ксеноновими лампами, максимально наближений до природного денного світла, що забезпечує більш природне сприйняття дороги при будь-яких погодних умовах. Правильне застосування ксенону підвищує активну безпеку руху.

 

Лампа псевдо ксенон

Ксеноновая лампа

 

 

 

Не варто плутати ксенонові газорозрядні лампи з лампами розжарювання, що наповнені буферним газом – ксеноном. Ксенон-наповнені лампи – це звичайні лампи розжарювання, які відрізняються від галогенних тільки наповнювачем колби, за рахунок чого можна підвищити температуру нитки розжарювання, що робить галогенну лампу більш яскравою, але значно зменшує її термін служби.

Особливістю ксенону є збільшена світловіддача – у 3-4 рази більше, ніж у галогенних ламп, а також менші споживання струму та нагрівання деталей оптики. До того ж, підвищений термін служби ксенонових ламп – 3000 годин, у порівнянні з 800 годинами галогенних ламп, – робить їх більш ефективними в експлуатації. Можливим недоліком ксенону є те, що для генерації високої напруги для ксенонових ламп необхідний пускорегулюючий пристрій – блок розпалу (баласт).

Характеристики

Ксенон 50 Вт

Ксенон 35 Вт

Галоген 55 Вт

Споживана потужність:

50 Вт

35 Вт

55 Вт

Напруга:

9-32 В

9-32 В

12 В

Світловий потік:

3000°К

3800 Лм

2800 Лм

 

1000 Лм

 

4300°К

4100 Лм

3200 Лм

5000°К

3900 Лм

3000 Лм

6000°К

3600 Лм

2600 Лм

8000°К

3100 Лм

2200 Лм

10000°К

2600 Лм

2000 Лм

12000°К

2000 Лм

1800 Лм

Кольорова температура:

3000°К - 12000°К

3000°К - 12000°К

3200°К

Строк служби:

3000 часов

3000 часов

800 часов

Робочі температури:

-40°С ~ +105°С

-40°С ~ +105°С

-40°С ~ +105°С

Конструктивно, ксенонова лампа не має нитки розжарювання, а являє собою колбу з кварцового скла, наповнену сумішшю інертних газів під високим тиском (у т.ч. й газом ксенон), усередині якої розташовані на певній відстані один від одного два стаціонарні електроди. Світловий потік високої інтенсивності досягається за рахунок світіння газу, ініційованого дуговим розрядом між двома електродами. В залежності від суміші газів колірна температура може бути 3000, 4300, 5000, 6000, 8000, 10000, 12000°К. Ксенон з колірною температурою 3000°К ідеально підходить для протитуманних фар, тому що має насичено-жовте світло, яке відмінно освітлює дорогу під час туману. Оптимальна для сприйняття людським оком колірна температура світіння лампи становить приблизно 4300°К. Для безпечного водіння краще вибрати колірну температуру 4300°К або 5000°К, але не більш 6000°К. Ксенон колірної температури понад 6000°К має більш фіолетове світіння та значно гірше освітлює мокру дорогу, відповідно його покупка має сенс тільки для поліпшення зовнішнього вигляду автомобіля.

Ксенон 3000°К

Ксенон 4300°К

Ксенон 5000°К

Ксенон 6000°К

Ксенон 8000°К

Сучасні автомобільні газорозрядні лампи поділяються на «ксенон» та «бі-ксенон». Різниця полягає в тому, що в більшості автомобілів ближнє та дальнє світло розташоване роздільно в оптиці (за ближнє світло відповідає одна лампа, за дальнє – інша). На такі автомобілі встановлюється ксенон, тобто окремо ближнє та окремо дальнє світло. У деяких марок автомобілів (Daewoo Lanos, ВАЗ-2109, Skoda Octavia Tour тощо) ближнє та дальнє світло поєднано в одній лампі, – найчастіше це H4, рідше зустрічається H13, 9004/HB1, 9007/HB5. Це означає, що при встановленні на автомобіль звичайного ксенону дальнє світло буде відсутнє. Для таких автомобілів призначено бі-ксенон – ксенонова лампа, яка може перемикатися з ближнього на дальнє світло.

Комплекти ксенонового світла можуть бути встановлені на більшості автомобілів без переустаткування та модифікацій на місце звичайного галогенного світла. У якісних комплектах ксенону постачаються коротко-дугові лампи, які дозволяють одержати точний сфокусований пучок світла. У такий спосіб проблема осліплення інших учасників дорожнього руху не буде виникати при кваліфікованому встановленні якісного комплекту ксенону з обов'язковим регулюванням фар автомобіля.